یک مطالعه ی بزرگ تأیید کرد که دیابت یکی از عوامل خطر COVID-19 می باشد

16 ژوئیه 2020 - مطابق با تحقیقات قبلی، یک تحقیق بزرگ نشان داد که خطر مرگ ناشی از کرونا ویروس 2 در بین افراد مبتلا به دیابت نوع 2، مردان، سالمندان و افرادی که محرومیت بیشتری دارند، همچنین سیاهپوستان و افراد آسیایی تبار است.

محققان با تجزیه و تحلیل بیشتر به این آمار رسیده و دریافتند که خطر مرگ بر اثر این بیماری در مردان 1.59 بار بیش از زنان است و احتمال مرگ بر اثر این بیماری برای افرادی که در دهه 80 عمر خود هستند، 20 برابر بیش از افرادی است که در دهه ی 50 عمر خود بسر می برند.

علاوه بر دیابت، سایر بیماریها و شرایط مزمن مانند چاقی، آسم شدید و بیماریهای تنفسی، بیماری مزمن قلبی، بیماری کبدی، عصبی و خود ایمنی همگی با افزایش خطر مرگ و میر نسبت به کسانی که به کرونا ویروس آلوده شده اند، اما به این بیماریهای مبتلا نبوده اند، ارتباط دارد.

یکی از محققان این پژوهش، دکتر Ben Goldacre ، از دانشگاه آکسفورد گفت: بسیاری از کارهای قبلی بیشتر روی بیمارانی که در بیمارستان حضور داشتند، متمرکز بود که البته مفید و مهم بودند، اما ما می خواستیم خطر مرگ و میر بر اثر این بیماری را برای یک فرد معمولی بررسی کنیم، بهمین دلیل داده های تجزیه و تحلیل شده بطور واقعی کلمه شامل همه ی اطلاعات مربوط به افراد بود.

هم اکنون مقررات مربوط به تعطیلی مشاغل و اماکن در حال کاهش هستند اما از مردم خواسته می شود که در فضاهای عمومی از ماسک استفاده کنند و فاصله ی اجتماعی خود را حفظ کنند و پروتکلهای شستشوی مکرر دستها را ادامه دهند تا از گسترش کرونا ویروس جلوگیری شود، بویژه با اطلاعات جدیدی که در مورد بی علامت بودن اکثر افراد آلوده به ویروس اخیرا منتشر شده است.

یافته های این مطالعه در مجله Nature منتشر شده است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2020/jul/large-study-further-confirms-diabetes-is-covid-19-risk-factor.html